Uitvaartcentrum

Uitvaartcentrum Van den Driessche

Wanneer een dierbare overlijdt, gaan de meeste mensen er vanzelfsprekend van uit dat een begrafenisondernemer het eerste aanspreekpunt is. Bij Van den Driessche zijn we meer dan een gewone begrafenisondernemer, met een volledig uitvaartcentrum.

Onze uitvaartverzorgers zijn bovendien opgeleid in rouwbegeleiding. Zij bieden grote steun aan de nabestaanden. Ze coördineren ook alle aspecten van een begrafenis, inclusief een aantal fijnere details en wetgeving.

Daar komt nog bij dat een uitvaartcentrum alle gespecialiseerde extra’s biedt die je misschien associeert met een traditionele begrafenis. Kortom, een uitvaartcentrum biedt meer een full-service ervaring.

Opgemerkt dient te worden dat een uitvaartcentrum geen crematorium (faciliteit voor het crematieproces) ter plaatse heeft. Dit betekent dat het wij van het uitvaartcentrum de overledene naar een andere crematie faciliteit zal vervoeren en de gecremeerde resten naar het uitvaartcentrum terug komt of naar het kerkhof wordt overgebracht.

Ons Takenpakket

De uitvaartondernemer zal...

  • 24 uur per dag, 7 dagen per week, 365 dagen per jaar oproepbaar zijn om de familie te helpen bij een overlijden
  • De overledene van de plaats van overlijden (huis, verpleeghuis, ziekenhuis, enz.) naar het uitvaartcentrum brengen en overbrengen; de overledene indien nodig ook van en naar het crematorium vervoeren
  • De professionele verzorging van de overledene uitvoeren, zoals door de familie gevraagd, die kan bestaan uit wassen, aankleden, balsemen, restauratieve kunst
  • Iemand van ons zal met de familie alles regelen om de informatie te verzamelen die nodig is voor het invullen van het papierwerk (overlijdensakte, enz.) en om de details van de uitvaartdienst te regelen
  • Formulieren, invullen en archiveren van alle noodzakelijke papieren, met inbegrip van overlijdensakten, en vergunningen; verkrijgen van een gevraagd aantal gewaarmerkte kopieën van de overlijdensakte voor de familie
  • Met de verstrekte informatie een overlijdensbericht samenstellen – inclusief informatie over de dienst, biografische informatie en informatie over de nabestaanden – en dit naar alle door de familie gevraagde kranten sturen
  • De familie bijstaan door contact op te nemen met de door de familie gekozen geestelijken, andere functionarissen, musici en zangers indien gewenst.
  • Contact opnemen met de begraafplaats, crematorium of andere plaats van teraardebestelling en de nodige details regelen, informeren naar vergoedingen, voorschriften en andere vereisten voorafgaand aan de uitvaartdienst
  • Bloemen, ingelijste foto’s, fotocollages en andere gedenkstukken in de kerk, aula plaatsen tijdens de dienst en/of het bezoek; zorgen voor verzorging en teruggave aan de familie na de dienst
  • Op professionele wijze leidinggeven aan de gekozen uitvaartdienst, van bezoek, tot uitvaartdienst, tot processie (indien nodig), tot opbaring van het stoffelijk overschot (begrafenis, crematie, enz.)
  • De familie bijstaan bij andere regelingen die na de dienst nodig zijn, zoals overlijdensdata toevoegen aan bestaande monumenten of informeren voor de aankoop van nieuwe monument

Uitvaarten regelen van A tot Z

Afhankelijk van de wensen van de familie en hun specifieke behoeften met betrekking tot het overlijden van hun dierbare, zijn er vele activiteiten die onze uitvaartonderneming zal verzorgen, vanaf het moment dat wij voor het eerst gebeld worden tot het moment dat de gekozen diensten zijn beëindigd. Geen enkele situatie is precies hetzelfde, maar de volgende lijst is een korte samenvatting van dingen die een familie moet weten over de diensten die een uitvaartonderneming (de uitvaartondernemer en zijn team) uitvoert bij het overlijden van een persoon.